Pozdrowienia dla Strażaków!

Telefon tylko dla znajomych! :-)

Ćwiczenia na Masę

Październik 14, 2013 by Uncategorized No Comments

ĆWICZENIA NA MASĘ

Najszybsze efekty ćwiczeń zazwyczaj dostrzegasz tuż po rozpoczęciu serii treningów. Początkowo zmiany zachodzą dość dynamicznie i już po krótkim czasie widzisz różnicę – mięsnie szybko urosły, a twoja sylwetka i postawa się zmieniły. To niezły powód do dumy, w końcu tak zwana rzeźba jest efektem twojej ciężkiej pracy. Niestety z czasem zmiany są coraz mniej dynamiczne, trudno więc stwierdzić, czy coś się faktycznie poprawiło. To może także osłabić twoją motywację lub wzmocnić przekonanie, że niewłaściwie wykonujesz ćwiczenia lub za mało się starasz. W efekcie ćwiczysz coraz więcej, jednak twoje mięśnie po prostu nie chcą być większe. Jeśli także ciebie to dotyczy, przyjrzyj się bliżej swoim ćwiczeniom i włącz w nie… ćwiczenia na masę.

Nieprzemyślany plan treningu prędzej czy później negatywnie wpłynie na twoje ciało. Przede wszystkim każdy trening zaczynaj od porządnej rozgrzewki, pamiętając, by równo potraktować każdą partię mięśni. Skupiając się na przykład tylko na nogach ryzykujesz kontuzję innych mięśni. Przede wszystkim jednak nie zmuszaj się do ćwiczeń – muszą sprawiać ci przyjemność, by przyniosły spodziewane efekty. Pośród dobrych ćwiczeń na masę znajduje się przede wszystkim martwy ciąg, który angażuje wiele mięśni. By wykonać to ćwiczenie skutecznie, musisz zrobić je dobrze technicznie. To zresztą tyczy się wszystkich ćwiczeń fizycznych. Podczas treningów musisz angażować jak najwięcej partii mięśni – to jest klucz ćwiczenia na masę. Zwiększanie masy mięśniowej to jeden z celów treningów, jednak bez dostarczania odpowiednich składników odżywczych mogą one nie przynieść potrzebnych efektów. Mięśnie, by rosnąć, także potrzebują energii.

Kolejna sprawa to odpowiednie proporcje tkanki tłuszczowej. Ćwiczenia na masę pomogą zwiększyć masę mięśniowa, jeśli jednak nie będzie zmniejszona tkanka tłuszczowa, mięśnie i tak nie będą dobrze widoczne. By mieć pewność, że stosowane przez ciebie ćwiczenia na masę oraz odpowiednie odżywki na masę i odpowiednia dieta, bogata w białko, ale także w odpowiednie ilości tłuszczów i węglowodanów, skorzystaj z porady doświadczonego trenera. Specjalista ma możliwość dostosowania konkretnych ćwiczeń i jadłospisu do twoich potrzeb i możliwości. Może też zwrócić uwagę na proporcjonalne rozbudowanie masy mięśniowej, by nie dopuścić do nadmiernego zwiększenia tylko jednej partii mięśni.